Fotoverslag Vakantie Mallorca

Vakantie Mallorca
Eergisteren zijn we teruggekomen van onze vakantie op Mallorca en vandaag laat ik jullie een fotoverslag zien. We beginnen natuurlijk bij het begin en dat is bij het instappen van het vliegtuig op Eindhoven Airport.
Na ongeveer twee uur vliegen en daarna nog de transfer, komen we in de middag aan in C’an Picafort waar ons hotel ligt. We hebben een apartment hotel geboekt en dus hebben we een slaapkamer, een badkamer, een woonkamer een een keukentje tot onze beschikking. Het ziet er allemaal mooi en zuiver uit. Vanaf het balkon zien we in de verte de zee. Dit blijkt uiteindelijk zo’n 15 min lopen vanaf ons hotel te zijn.

Het hoofdgebouw van het complex ziet er zo uit. Mooi toch!

Vakantie Mallorca
En vanaf het hoofdgebouw, loop je zo de tuin in.

Diezelfde dag worden de glijbanen uitgebreid getest door Kay. Helemaal goedgekeurd!!

Heel regelmatig gaan we ’s ochtends naar het strand. Kay kan daar lekker met het zand spelen en vervolgens wandelen we een stuk over de boulevard en door de winkelstraat weer terug. Onderweg stoppen we dan nog een keer om wat te drinken.

Vakantie Mallorca
En natuurlijk worden er ook ijsjes gegeten.

Met de taxi gaan we een paar keer naar Alcudia. Het oude centrum van Alcudia ligt binnen oude stadsmuren, waarvan je een poort hierboven op de foto ziet. Binnen deze stadsmuren liggen mooie authentieke straatjes met winkeltjes en restaurantjes. Erg leuk om een keer gezien te hebben.

Alcudia heeft ook een haven met daarnaast ook nog een strand. We hebben even lekker op het strand gezeten, waar deze bootjes in in het water liggen.

Vakantie Mallorca
Aan het strand zitten verschillende restaurantjes en zeg nou zelf, prachtig uitzicht toch?! Zo wil ik altijd wel wat eten of drinken.

De volgende dag wordt er weer lekker gezwommen. Ik ben zelf niet zo’n liefhebber van zwemmen, maar samen met ons kleine waterratje is het heerlijk. Kay geniet echt van het zwemmen en kan er geen genoeg van krijgen.

We besluiten ook nog een dag met de auto naar Palma te gaan. Palma is de hoofdstad van Mallorca en ook meteen de grootste stad van de Balearen.
Als je bij de haven de stad in komt rijden zie je meteen deze prachtige kathedraal, La Seu liggen. Wow, hij is groot!

Vakantie Mallorca
Vanaf de trappen van de kathedraal is dit het uitzicht richting de haven. En ook dit is mooi!

We namen ook een kijkje in La Seu, de kathedraal van Mallorca. Wat een immens bouwwerk met een imposante binnenkant.

Na de bezichtiging van de kathedraal besluiten we te gaan shoppen. We gaan onder andere naar El Corte Ingles. Dit is een heel groot warenhuis wat op verschillende plekken in Spanje zit. Het is een beetje te vergelijken met de Bijenkorf, maar dan nog een maatje groter. Ik maakte de volgende foto’s op de beauty afdeling. Deze is echt super groot en ik heb lang niet van alles foto’s gemaakt.

Vakantie Mallorca
Palma is een hele mooie stad. Best wel druk door alle toeristen, maar dat is natuurlijk logisch voor zo’n grote stad. Wij hebben ons er prima vermaakt en ik raad een bezoekje zeker aan als je de kans krijgt.

In C’an Picafort maakte we ook nog een rondrit met een treintje. Zo’n ritje duurt 45 min, waarbij je de omgeving ziet en lekker even af kan koelen in de schaduw.

Afkoelen was ook wel nodig, want zelfs voor Mallorca liepen de temperaturen behoorlijk op.

Vakantie Mallorca
Natuurlijk brengt de zee ook verkoeling. Het strand bij C’an Picafort is heel fijn, want er liggen geen steentjes of schelpen. Ideaal om te spelen dus!

Als we besluiten uit te gaan eten in Alcudia valt Kay in de taxi in slaap. We leggen hem dus even in de buggy en gaan eerst samen wat  drinken en proosten op de geslaagde vakantie.

Na het eten maken we deze foto aan het strand. De bootjes liggen er nog steeds :)

Vakantie Mallorca
Helaas breken vervolgens de laatste dagen van de vakantie al weer aan. Kijk dat koppie van Kay, helemaal aandachtig naar het optreden tijdens de kinder disco aan het kijken. Mijn twee kanjers!

Als de zon opkomt tijdens de laatste dag van onze vakantie, worden wij opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. De terugreis gaat heel snel en om kwart voor 1 ’s middags zijn we weer terug in Eindhoven.

We kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie en hebben nu nog lekker vrij om na te kunnen genieten.

2 thoughts on “Fotoverslag Vakantie Mallorca

1. Wat een heerlijke vakantie!! De liefde straalt van jullie af en leuk om te zien. Geniet maar lekker na en opladen voordat je weer aan de slag moet met werken. Lfs Natas

2. Samen met jou en onze Kay er tussen uit voelt alsof ik me begeef in het paradijs . Ik heb alles wat ik me wensen kan. Twee kanjers en schatten
    Het was zeker heerlijk zo samen x